הבשורות על פי מתי, מרקוס, ולוקס הן בשורות מתומצתות שמכילות משלים של ישו. הביעה של הבשורות הציבה בפני חוקרים ותיאולוגים של הכתבים הנוצריים אתגר של זיהוי האופי של הקשרים ויחסי הגומלין בין בשורות אלו.
הבשורה של מתיו, הספר הראשון בברית החדשה הינו תאור חייו של ישו כאשר המיקוד על התורה וההוראה של ישו הנוצרי אך ישנם גם סיפורים על חוויותיו של ישו, לדוגמא במתיו 4, ישו מולך למדבר כאשר השטן מנסה לפתות אותו. החוקרים מאמינים כי הספר של מתיו מאוחר יותר ומתבסס על הבשורה של מארק. יחד עם זאת, הגרסה של מתיו הינה מהדורה מורחבת ועשירה יותר מהמהדורה של מארק.
הבשורה על פי מתיו נכתבה כנראה בסביבות 65 לספירה. ההתייחסות לספר אינה כעדות ממקור ראשון לחייו של ישו הנוצרי אלא עדות ממקור שני שמתבסס ככל הנראה על עדותו של מארק.
הבשורה של מארק הינה הספר השני במספר בברית החדשה. בשורה זו היא הקצרה ביותר מבין ארבעת האוונגליונים הקנונים. הטקסט מכיל תיאורים ומשלים דומים לשתי הבשורות של מליו ולוק. מארק מזוהה עם סיימון פיטר, אחד משני עשר החסידים של ישו. לכן השורה של מארק נחשבת כתקפה יותר על אף היותה קצרה יותר מהבשורה של מתיו שאינה עדות ממקור ראשון אלא הרחבה של בשורה זו.הבשורה של מארק נכתבה כנראה כחמישים שישים שנה לפני הבשורה של מארק.
הבשורה על פי לוקאס, הספר השלישי בברית החדשה גם הוא נושא מקבילות ומשלים דומים לבשורות האחרות. לוק היה חבר של פול אחד משנים עשר חסידיו של ישו. חוקרים מסכימים ביניהם כי בשורה זו נכתבה בין השנים 59-70 לספירה, בערך בתקופה שהבשורה של מארק נכתבה. יחד עם זאת, הבשורה לש לוקאס הינה מפורטת וארוכה יותר באופן משמעותי מהבשורה של מארק.
הספר הרביעי בברית החדשה הינו הבשורה של ג'ון. בשורה זו שונה מהשורות הקודמות. בשורה זו היא תיאור ותולדות חייו של ישו. הספר נכתב מנקודת מבט רוחנית יותר. הספר נחשב ספרותי מאוד. חוקרים רבים מאמינים כי ג'ון היה תלמיד של ישו והיה ידוע כתלמיד שישו אהב. בשורה זו נכתבה ככל הנראה בין 50 ל85 לספירה, אם כי יש הטוענים כי הוא נכתב מאורח יותר רק בסביבות 90 לספירה. חוקרי מקרא טוענים שהוא נכתב על ידי מספר מחברים כיון שלטענתם יש סתירות בטקסט. החוקרים טוענים שלבשורה הוצמדו טקסטים מאוחרים יותר.